Hindiston Bosh vaziri Narendra Modi juma kuni Jammu va Kashmir hududida joylashgan Chenab temiryo‘l ko‘prigini tantanali ravishda ochdi.
Ushbu inshoot dunyodagi eng baland temiryo‘l ko‘prigi hisoblanadi. Ko‘prik Chenab daryosi ustida 359 metr balandlikda joylashgan bo‘lib, bu Parijdagi mashhur Eyfel minorasidan 35 metr balandroq.
Ko‘prik Hindiston shimolidagi Udampur–Shrinagar–Baramulla temiryo‘l loyihasining markaziy qismidir. U 1 315 metr uzunlikka ega bo‘lib, 30 000 tonna po‘latdan barpo etilgan. Muhandislar bu ko‘prikni 266 kilometr/soat tezlikdagi shamollarga va 8 ballgacha bo‘lgan zilzilalarga bardosh bera oladigan tarzda loyihalashtirishdi.
Ko‘prik qurilishi ilk bor 2003-yilda boshlangan. Ammo murakkab geografik sharoitlar, xavfsizlik bilan bog‘liq muammolar va mintaqaviy siyosiy noaniqliklar sababli ishlar bir necha bor to‘xtab qoldi. Inshoot nihoyat 2022-yil avgust oyida qurib bitkazildi va 2025-yil iyun oyida foydalanishga topshirildi.
Bosh vazir Modi o‘z nutqida Chenab ko‘prigini “muhandislik mo‘jizasi” deb atab, bu kabi inshootlar Hindistonning infrastrukturaviy ambitsiyalarini aks ettirishini ta’kidladi. U shuningdek, bu loyiha Kashmir vodiysini mamlakatning asosiy temiryo‘l tarmog‘i bilan bog‘lash orqali turizm, savdo va mintaqaviy integratsiyani kuchaytirishini aytdi.
Modi, shuningdek, Anji Khad nomli yana bir muhim temiryo‘l ko‘prigini ham ochdi. Bu Hindistonda qurilgan birinchi kabelga osilgan temiryo‘l ko‘prigi bo‘lib, baland darajadagi muhandislik yechimlari yordamida qurilgan. Mazkur ko‘prik tog‘li va muvozanatsiz relyefli hududda qurilgan bo‘lib, bu mintaqaning og‘ir infratuzilma sharoitlariga qaramay ilg‘or texnologiyalarni joriy etish namunasi sifatida ko‘rilmoqda.
Chenab ko‘prigi nafaqat muhandislikda yirik yutuq, balki Hindistonning Kashmirda tinchlik va rivojlanishni ta’minlash borasidagi siyosiy niyatlarining timsoli sifatida baholanmoqda. Rasmiylarning aytishicha, bu inshootlar orqali mintaqada iqtisodiy o‘sish, ish o‘rinlari va logistika imkoniyatlari kengayadi.
Ko‘prik hozircha faqat texnik sinovlar va namoyish maqsadlarida ishlatilmoqda. Tez orada yo‘lovchi va yuk tashish poyezdlari harakati boshlanishi kutilmoqda.